dimarts, 12 de gener del 2021

GRÀCIES FUNDACIÓ PROBITAS!!!

Promocionar els hàbits saludables i una bona alimentació sempre ha estat un dels objectius més importants de l'entitat. Dins de l'àmbit esportiu, treballem els valors de l'esport i la pràctica diària d'aquest. A l'àmbit cultural, vetllem per oferir aliments de bona qualitat i rics en nutrients a més d'un centenar d'infants i joves en risc d'exclusió social.

Gràcies a la Fundació Probitas, a més d'oferir de forma diària complements alimentaris saludables a la seva dieta, també realitzar forma setmanal a la cuina del Centre Cívic Doctor Plans tallers sobre alimentació saludable amb infants, adolescents i les seves famílies.
La nostra motivació per voler millorar aquest àmbit neix de la mancança d'hàbits saludables que tenen molts/tes de les i els nostres participants. Molts d'ells i elles duen de forma diària per berenar aliments ultra processats com brioixeria industrial, aliments amb excés de farines refinades, sucres o greix.

El complement alimentari que els donem de forma diària pretén esser un aliment equilibrat, ric en nutrients i saludable. Principalment, oferim fruita fresca de temporada, fruits secs com anacards, festucs, llavors de gira-sol o carabassa, ametlles i cacauets. També lactis com iogurts, kèfir, llet i formatges o embotits saludables com gall d'indi i pernil. Perquè els infants optin per aquestes opcions, en lloc d'altres menys saludables, lluitem de forma diària per oferir-los de forma molt atractiva, per exemple, servint la fruita en forma de brotxetes o piruletes banyades amb xocolata amb més d'un 85% de cacau fosa amb oli de coco.

DESPRÉS ES VA UTILITZAR PER FER PURE DE CARABASSA, PASTÍS I NUGUETS

Als joves, que encara que no passin gana els agrada molt menjar, arriben a ells i elles mitjançant els berenars i els tallers de cuina, gràcies als que hem aconseguit complir objectius molt importants com:

• Consolidar i enfortir el vincle entre els i les joves
• Interioritzar hàbits d'alimentació saludable i conscient
• Fomentar l'escolta i la coordinació dels joves
• Adquirir valors i precaucions de conscienciació social
• Fomentar el treball en equip
• Aconseguir una participació del 100% dels joves
• Millorar els hàbits d'higiene tan personal com referent a l'espai
• Aprendre a gestionar els àpats amb l'economia

Amb aquest projecte podem donar a conèixer als més joves que l'alimentació saludable és molt important, i que la a vegades la quantitat no és la solució sinó el tipus d'aliments ingerits, els quals poden saciar i nodrir més, alhora que aprofitem per introduir altres aliments que no tenen a la seva dieta com la fruita, els cereals o alguns vegetals.

Val a dir, que tot i que a l'inici no va ser fàcil, avui dia estem molt satisfetes amb el treball que hem dut a terme gràcies a l'oportunitat que ens ha brindat la Fundació Probitas durant aquests darrers anys. Encara que aquest darrer a sigut especialment dur per la COVID i hem hagut de treballar de manera més acurada, amb menys famílies alhora i donen lots personals.

Volem que tothom sàpiga la labor que estan fent des de la Fundació Probites, d'aquesta manera, mostrem el nostre agraïment i esperem seguir treballant de forma conjunta per millorar els hàbits alimentaris de les famílies.