CADIA

La finalitat d’un Servei d’Intervenció Socioeducativa és la d’acompanyar a infants, adolescents i famílies en el seu desenvolupament personal i social, oferint suport professional per a la promoció del seu benestar personal i la seva integració social des d’una vessant preventiva, comunitària i participativa.

És un servei de caràcter eminentment preventiu, arrelat al territori, que forma part de la xarxa de Serveis Socials Bàsics.

Objectius

Realitzar una tasca preventiva fora de l’horari escolar, donant suport, estimulant i potenciant el desenvolupament dels infants i adolescents, la seva socialització i adquisició d’aprenentatges bàsics i d’esbarjo.

Facilitar recursos i suport socioeducatiu a les famílies dels infants i adolescents participants, per tal de reforçar la seva funció com a agent socialitzador i acompanyar-les cap a una parentalitat positiva.

Potenciar l’adquisició d’hàbits bàsics de convivència i habilitats socials, a partir del treball d’aspectes de la vida quotidiana.

Activitats

Suport a l'escolarització, activitats dirigides (manualitats, música, esports…), alimentació saludable, sortides per l'entorn, colònies, celebració de festes tradicionals, espais d'atenció individual a infants, adolescents i famílies, tallers familiars…

Beneficiaris

Infants i adolescents de 4 a 15 anys i les seves famílies