diumenge, 15 de maig del 2022

Dia Internacional de les Famílies

Avui, 15 de maig, és el dia Internacional de les Famílies. Se celebra amb la finalitat de conscienciar a la societat sobre la importància del paper de la família en l’educació dels seus fills. Avui és una data per ressaltar el valor de la família a nivell mundial. De la família depèn en gran part la correcta integració de les persones per una convivència sana on es respectin les normes de la societat.

Tot i això, en les últimes dècades han aparegut nous models de família diferent del tradicional degut als canvis de la societat. Homes i dones s’han hagut d’adaptar a nous rols i, avui en dia, podem trobar diversos tipus de models familiars:

• Famílies heterosexuals

• Famílies homosexuals

• Pares i mares solters

• Famílies que els pares s’han separat

• Famílies adoptives

Des de l’entitat creiem molt en la importància de la família en l’educació dels fills, és per aquest motiu que aquest 2022 hem portat a terme projectes enfocats a treballar diversos aspectes de l’educació familiar:

Creixem junts, aprenem en familia de la Fundació Caixa proinfància

Aquest projecte s’ha dut a terme cada dilluns a la tarda amb un grup de 7 families i els seus fills i filles des del gener fins a principis de maig. Han participat diverses famílies del barri i ha estat un espai de treball comú entre pares, mares, fills i filles.

Surt i juga amb mi,

projecte subvencionat des de el Departament d'Acció Social de l'Ajuntament de Sabadell

Es porta a terme els dissabtes al matí amb altre grup de 8 famílies,

Hem tractat temes com:

• L’alimentació saludable

• Els límits, normes i acords

• La comunicació familiar

• La relació amb l’escola

Ha estat un espai enriquidor i d’aprenentatge per totes les parts i hem extret coses molt positives.

En el projecte Surt i juga amb mí, tambè realitzem diferents sortides i fem activitats d'oci.

Treballem amb i per les famílies amb molta il·lusió !!!