diumenge, 31 de març del 2024

Beneficis de l’activitat física per gent de tercera edat

L’activitat física és un element bàsic per mantenir una bona salut i una òptima qualitat de vida. Independentment de l’edat, és important incloure aquest hàbit en el nostre dia a dia, per tal d’evitar malalties i problemes físics.

La tercera edat, cap els 65 anys és una etapa de la vida en què és essencial mantenir-se actiu i saludable. L'activitat física és una eina que ens pot ajudar a promoure el benestar general i millorar la qualitat de vida. Des de l’Associació Esportiva Can Deu, oferim una activitat específica per aquest col·lectiu, enfocada a que puguin fer exercici físic per mantenir i millorar la seva salut física, mental i benestar general.

Millora de la salut cardiovascular

Mantenir el cor i els vasos sanguinis en condicions òptimes. Això redueix el risc de malalties cardiovasculars com ara la hipertensió arterial, les malalties coronàries i els accidents cerebrovasculars.

Augment de la força muscular i l'equilibri

Els exercicis de resistència i d'equilibri són fonamentals per prevenir les caigudes, les quals tenen un gran risc en aquesta edat.

Manteniment de la flexibilitat i la mobilitat

Els estiraments i altres exercicis de flexibilitat ajuden a mantenir les articulacions flexibles i la mobilitat, molt important per a realitzar les tasques quotidianes amb facilitat i sense dolor.

Reducció de l'estrès i treball en salut mental

L'exercici físic allibera endorfines, les quals són conegudes com a hormones de la felicitat. Això pot ajudar a reduir els nivells d'estrès i ansietat, així com a millorar l'estat d'ànim, la qualitat del son, l’autoestima, la confiança pròpia.

Estimulació cognitiva

S'ha demostrat que l'activitat física regular beneficia la funció cognitiva i pot ajudar a prevenir o retardar el desenvolupament de malalties com ara la demència i l'Alzheimer.

Foment de la socialització

La participació en activitats físiques en grup proporciona l’oportunitat de socialitzar, conèixer altres persones de la mateixa edat i en general interactuar i formar part d’un grup, aquí podeu trobar un espai i generar un sentiment de pertinença.

La nostra oferta d’activitat física per la tercera edat, busca un benestar i uns beneficis que van més enllà del físic.

Volem donar un espai a aquest col·lectiu perquè pugin desenvolupar-se i trobar allò que necessiten.

UNEIX-TE