dissabte, 11 de juny del 2022

REFLEXIÓ D'UNA ESTUDIANT DE PRÀCTIQUES

Aquesta entrada en el blog va destinada a tots/es aquells/es estudiants que s’estan plantejant portar a terme les pràctiques en L’AECD. Per fer això, us explicaré la meva experiència personal. Primerament, em presento, em dic Nerea González i soc una alumna de tercer de pedagogia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

M’han donat l’oportunitat de fer una entrada en el blog de l’Associació, la qual cosa he considerat oportú que la millor manera per aprofitar aquesta oportunitat és explicar-os en primera persona com ha sigut la meva estada en l’entitat i que és el que he après en ella.

La veritat que durant els vuit mesos que he estat en l’Associació tant els meus càrrecs com el meu aprenentatge ha anat variant molt, i justament  això és el que us vull explicar, ja que considero que igual que a mi m’ha passat això, a uns altres futurs alumnes en pràctiques els hi pot passar el mateix.

Al principi de la meva estada en el centre de pràctiques la meva tasca consistia a donar suport en tots els aspectes educatius que les docents necessitaven ajuda, ja sigui donar suport a l’hora del reforç escolar, ajudar en els diferents tallers, supervisar en el moment del lloc lliure, entre d’altres.

Com l’Associació està conformada per dos àmbits (esportiu i socioeducatiu), un dia em van comunicar que necessitaven a una persona que realitzes unes classes de ball, concretament, de Go Dance. En el meu cas, com tenia experiència en el món de la dansa perquè he ballat durant 14 anys, no m’ho vaig ni pensar i vaig acceptar la proposta. La qual cosa, ja tenia càrrecs tant de l’àmbit socioeducatiu com esportiu.

Uns pocs dies després, em van comunicar que en l’Escola Calvet Estrella necessitaven suport per portar a terme l’extraescolar de psicomotricitat, la qual cosa, també vaig acceptar perquè sàvia que la meva experiència seria molt més enriquidora.

Per tant, amb tot això el que vull fer referència és que encara que al principi les tasques poden ser unes, a mesura que va passant l’estada en el centre de pràctiques depenent les qualitats que tingui la persona, et poden anar assignant certes tasques diferents. Personalment, em considero molt afortunada d’haver pogut portar a terme totes aquestes tasques, ja que sé que no a totes les persones els hi poden oferir portar a terme activitats de la part esportiva.

Vull aprofitar aquesta entrada en el blog per donar les gràcies a l’entitat per haver confiat en mi a l’hora de donar aquestes classes, ja que m’han enriquit molt tan personal com professionalment. He tingut l’oportunitat de conèixer a molts infants d’edats molt diverses i de procedències i nacionalitats molt diferents, cosa que m’ha fet veure diferents contexts que es poden trobar aquests infants.

Per concloure, m’agradaria fer esment que si un estudiant té l’oportunitat de realitzar les pràctiques a l’Associació Esportiva Can Deu, accepteu aquesta oportunitat, ja que us sentireu molt realitzats i us donarà l’oportunitat de conèixer noves realitats i nous contextos, a part d’aprendre molt. A més, el tracte personal entre tot l’equip de monitores ha sigut excepcional, pel fet que et fan sentir com a un membre més de l’entitat.

NEREA GONZÁLEZ

UAB 2022